6 Λόγοι που χρειάζεσαι έναν Social Media Marketeer – iArk – Digital Media

6 Λόγοι που χρειάζεσαι έναν Social Media Marketeer

1. Οι Social Media ενέργειες αυξάνονται ραγδαίως

 

Δείτε τα 2 παρακάτω Video και θα καταλάβετε γιατί έπρεπε ήδη να έχετε ξεκινήσει τις πρώτες σας καμπάνιες

 

Η επανάσταση των Social Media σε αριθμούς για το 2015

Η επανάσταση των Social Media σε αριθμούς για το 2016

2. Οι αγοραστικές αποφάσεις επηρεάζονται από τα Social Media

Αξέχαστες θα μας μείνουν οι πρώτες προσπάθειες στο Facebook, εποχές 2005-2006 όταν πραγματοποιούσαμε τα πρώτα μας βήματα στο Social Media Marketing.

To Facebook στα σπάργανα και οι δυνατότητες του ήταν αποκλειστικά στο Community Building, με άλλα λόγια πως μπορεί ο marketeer να φτιάξει μία κοινότητα ( ή ένα Fan Page ) και απλά να γεμίσει με κόσμο.

Τα invites στη σελίδα εμφανιζόταν στο τότε newsfeed στο δεξί μέρος, και όταν ο χρήστης έκανε decline μπορούσες να τους ξαναστείλεις πρόσκληση παίζοντας τα χαρτιά σου σε μία λεπτή γραμμή μεταξύ ενημέρωσης και spam.

Από τότε άλλαξαν πολλά, τα κοινωνικά Δίκτυα έδωσαν τη δυνατότητα διαφημίσεων, Remarketing πάνω στο κοινό σου, αναβαθμισμένα API’s και πολλά ακόμη.

Χρησιμοποίησε σωστά τη γνώση και επηρέασε την αγοραστική απόφαση του καταναλωτή

  • Διαχείριση κοινών για εξειδικευμένες στοχεύσεις
  • Δημιουργία διαφημίσεων με εικόνα, κείμενο και Video
  • Προσαρμοσμένες αναλύσεις και στατιστικά
  • Έρευνα που παρουσίασε το Crowdtap παρουσιάζει το 64% των ερωτηθέντων να χρησιμοποιούν τα social media για να ενισχύσουν ψυχολογικά την αγοραστική τους απόφαση
  • 40% των ερωτηθέντων διαβάζουν Reviews πριν αγοράσουν ένα προϊόν 

 

3. Η έλλειψη στρατηγικής δίνει πλεονέκτημα στον ανταγωνιστή σου

 

Σε ένα Meeting, για παράδειγμα βρίσκεται ένας Social Media Marketeer παρουσιάζοντας ένα Tweet το οποίο χρησιμοποιούσε κάποιο Hashtag και πήρε 100 Re-Tweets. Η διοίκηση το θεώρησε επιτυχία.

Στην Ελλάδα, είναι δύσκολο να πείσεις τη διοίκηση που έχει γαλουχηθεί με λανθασμένη κουλτούρα πως ότι βλέπει μεγαλύτερο είναι και το καλύτερο!

Δυστυχώς, τα hashtags που έβαλαν σε συζήτηση την εταιρεία ήταν τελείως άσχετα και με το ύφος της εταιρείας, και με αυτό που πουλούσε και με το κοινό.

Ήταν με άλλα λόγια σαν να δείχνεις Flyer διαφημιστικό της Boutique του Ολυμπιακού σε φιλάθλους του Παναθηναϊκού

 

Η λανθασμένη στρατηγική ή η λανθασμένη αντίληψη της διοίκησης περί κοινωνικής εξωστρέφειας της εταιρείας στα Social Media έδωσε άμεσο συγκριτικό πλεονέκτημα σε ποιον άλλον … στον ανταγωνιστή!!

 4. Οι πελάτες σας είναι στα Social Media

Το Mobile, τα Social Media και οι υποκείμενες τεχνολογίες έχουν συνδυαστεί άρτια για να προσφέρουν στον χρήστη το περιβάλλον στο οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση στην πληροφορία, να την χρησιμοποιεί και να την διανέμει με τους δικούς του όρους.

Οι φίλοι μου σπανίως βλέπουν Blogs, είτε χρησιμοποιούν το Email τους ή το Newsfeed τους στο Facebook για να ενημερωθούν.

Ο ορισμός του περιεχομένου που προσφέρετε ως επιχείρηση στον χρήστη σημαίνει να αντιληφθείτε το ρόλο που παίζει ο κοινωνικός χαρακτήρας αυτού στην επικοινωνία του ατόμου.

Για αυτό το λόγο χρειάζεστε μία στρατηγική. Το να αποφασίσετε την τακτική με την οποία κινηθείτε χρειάζεται στρατηγική σκέψη!

 

5. Υπάρχουν άνθρωποι κλειδιά σε κάθε κοινωνικό δίκτυο

 

Τα Social Media κανάλια έχουν ανθρώπους που επηρεάζουν την κοινή γνώμη. Από τους γνωστούς Celebrity μέχρι και έναν αυτοδημιούργητο star blogger ( Δύσκολο να τους ανακαλύψεις γιατί έχει παραγίνει το κακό με τους wanna be stars )

Αν η εταιρεία σας δε σχετίζεται με τον κόσμο αυτόν τότε δεν τους χρειάζεστε για να ενισχύσετε τη στρατηγική σας.

Η εργασία του Social Media Marketeer είναι να κινηθεί προς αυτό το στόχο, να τους βρει και να τους χρησιμοποιήσει ως σωστά εργαλεία.

 

6. Η φήμη σας μπορεί να ενισχυθεί ή να καταστραφεί από τα Social Media

 

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ένα τέχνασμα που γύρισε μπούμερανγκ στους Marketeers γνωστής εταιρείας στο εξωτερικό!

ALDI social media blunder

Μίμης Βασιλείου

Strategic Marketing – iArk Digital & Social Media Agency

Twitter : @mimisvas

Linkedin : Mimis Vasileiou